Direct mail workshop groot succes tijdens ondernemersbijeenkomst van O&G

Onlangs werd er het creatiefste uit de ondernemers naar boven gehaald bij de direct mail workshop. De leden van het ondernemersnetwerk Ondernemen & Groei hadden dit keer hun bijeenkomst bij drukkerij Hoogcarspel Grafische Communicatie, waar een rondleiding en een presentatie werd gegeven door commercieel directeur Ben Knelange. Vervolgens kwam Marco Mok, algemeen directeur van DM Creatieve Communicatie, aan bod met zijn workshop over direct mail. Waarom moeten we juist kiezen voor deze manier van communicatie? 

Marco, specialist in direct mail, legt uit: “Post is plezier, e-mail is vaak ergernis. Papier wordt altijd gelezen, geschreven tekst wordt begrepen en onthouden. Een e-mail daarentegen is binnen 1 seconde te verwijderen. Bovendien is er steeds minder fysieke post, dus is het makkelijker om op te vallen. Kortom, direct mail is dé communicatie tool om je omzet te vergroten!”

Er werden heldere voorbeelden gegeven van effectieve mailings, die soms tot meer dan 50% respons hebben geleid. “Er zijn 3 factoren die leiden tot een effectieve direct mail: de juiste database, een aantrekkelijke propositie (what’s in in for me?) en een mooie, opvallende verschijningsvorm. Daarnaast moet het product natuurlijk wel relevant zijn voor de doelgroep”, vertelt Marco. Ter verduidelijking werden er voorbeelden getoond van hoe het niet moet, zoals bijvoorbeeld een mailing in plastic folie.

Na de theorie over direct mail mochten de meer dan 40 ondernemers in 6 groepen een creatieve responsmailing bedenken. Met veel enthousiasme werden er ideeën uitgewisseld en geknutseld. De avond werd afgesloten met de bekendmaking van de winnende responsmailing: “Geen stress met Google Glass”.

Geïnteresseerd in een effectieve direct mail campagne? Bel Marco Mok op 023 – 532 97 97.